Curriculumul Național Românesc – standardele, obiectivele de referinţă și competenţele, precum și conținuturile învățării și formele de evaluare. În egală măsură, profesorii sunt pregătiţi să folosească metode şi principii didactice specifice învățământului internațional, prin care să adapteze resursele, conținuturile și metodele de predare/evaluare la nevoile individuale de învățare ale elevilor în conformitate cu programul de studiu.
La clasa a VIII-a este conturat un program de orientare școlară personalizat pentru studierea matematicii şi a limbii române în sistemul național şi susţinerea examenului de Evaluare Naţională.
Principiile educaționale Paradis:
- Toți copiii din școală au șanse egale
- Procesul educațional se bazează pe lucrul la clasă, nu pe meditații în afara școlii
- Procesul instructiv-educativ se bazează pe tehnicile învățării active, experiențiale
- O permanentă preocupare pentru păstrarea și cultivarea valorilor naționale, în contextul
- deschiderii internaționale
- Identificarea și dezvoltarea abilităților și dominantei specifice fiecărui copil, evitând
- ierarhizarea
- Planuri educaționale personalizate, ce includ diferitele tipuri de învățare
- Principiul feedback – ului
- Principiul flexibilității, ingeniozității, originalității si ambianței creatoare
- Principiul mentoring-ului si coaching-ului
- Principiul pregătirii mediului stimulativ de învațare
- Principiul – explicație – reflecție – acțiune – evaluare – feedback.